Een wat langer verhaal

1 augustus 2015 - Banff, Canada

Doordat we al een aantal dagen op Campground zitten waar geen wifi is hadden we niet de mogelijkheid om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen.

Nadat we uit Clearwater vertrokken waren, zijn we naar Jasper gegaan in de Rockie Mountains. De rit er naartoe was prachtig we zagen dat we langzaam aan de Rockies in reden de bergen  werden steeds hoger en ruiger dan in de Wells Gray bij Clearwater. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt om de omgeving te bekijken, we reden langs  Mount Robson een berg waar nog sneeuw op lag. Helaas hadden we geen tijd om te stoppen, we moesten nog een stuk om de 320 km trip van die dag te volbrengen. Onderweg onze eerste zwarte  beer langs de weg gezien, helaas geen foto we konden niet stoppen, omdat er een aantal auto's achter ons zaten. ook zijn we gestopt bij de Rearguard falls gestopt om ff de benen te strekken en te genieten van de omgeving. Al met al een hele mooie rit de we gemaakt hebben, en 320 km is meer dan genoeg om op 1 dag met een camper te rijden.

Aan gekomen in Jasper zijn we eerst naar het dorp gegaan om het visitorcentre te bezoeken voor info van de omgeving. Hierna hebben we de Campground opgezocht uit gezocht dat we de volgende dag een Wildlife excursie wilde doen aan het einde van de dag.
De eerste dag in Jasper zijn we naar Maligne Lake gereden een heel mooi meer hoog in de bergen, op de terug weg zijn we gestopt bij Magline Cayon. Dit was een lange en tot wel 50 meter diepe Cayon die door de eeuwen heen uitgeslepen was in de de rotsen.

De tweede dag zijn we overdag zijn we richting Hinton gereden, een wat grotere plaats in de omgeving. Doordat we onderweg een aantal keer gestopt waren om foto's te maken van herten die midden in het meer stonden hadden we geen tijd meer om de plaats verder te bekijken. We moesten op tijd weer terug naar Jasper voor de excursie.
Tijdens de tocht hebben we 1 zwarte beer gezien en een groep herten met 3 jonge hertjes.

Na Jasper moesten we naar Lake Louise ca 230 km over de Icefield Parkway dwars door de Rockie Mountains. Dit was de mooiste rit tot nu toe. onderweg zijn we gestopt bij de Colombia Icefields een Gletsjer die je op kon met een speciale bus. De wachttijd was zolang dat we daar geen tijd voor hadden, we zijn naar de parkeerplaats gereden en zelf zo ver mogelijk naar de gletsjer gelopen.

Dit was het voor even. De foto's volgen later

groetjes Han Petra en kids

1. Jan en Johanneke:
    2 augustus 2015
    In een woord : "GEWELDIG".
    Wat zullen jullie genieten, fijn hoor.
    xxx Jan en Johanneke
  2. Afra:
    2 augustus 2015
    Jullie zien een boel en wat spannend om beren te zien, Veel plezier bij zoveel moois. groetjes
  3. Carla en Henk:
    2 augustus 2015
    Klinkt allemaal weer erg leuk en mooi. Blijf genieten!!!
  4. Rex:
    2 augustus 2015
    Ziet er prima uit, gewoon doorgaan met vakantie vieren!!

Tot de volgende.......
  5. Tineke:
    8 augustus 2015
    Prachtige vakantie! Geniet van en kijk uit voor zwarte beren...